RAMOWY PLAN DNIA
Realizacja podstawy programowej w godz. 8.00 – 13.00
6.30–8.00 – schodzenie się dzieci
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
8.00 – 8.15 – ćwiczenia ogólnorozwojowe
Poranne zabawy ruchowe lub ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy rytmiczne.
8.15 – 8.30 – przygotowanie do śniadania
Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30 – 9.00 śniadanie
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9.00 – 10.00 – zajęcia dydaktyczne
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
10.00 – 10.15 – przygotowanie do II śniadania
Czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
10.15 – 10.30 – II śniadanie
Kulturalne spożywanie posiłków.
10.30 – 11.30 – pobyt na świeżym powietrzu
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Zabawy rytmiczne.
11.30 – 12.00 – przygotowanie do obiadu (zupa)
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe.
11.30 – 12.00 – obiad (zupa) – gr. I, II,V
12.00 – 12.30 – obiad (zupa) – gr. III, IV,VI
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.00 – 13.45 – odpoczynek poobiedni – grupa I, II, V leżakowanie.
Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
12.30 – 13.00 – (Grupy starsze)
Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
13.00 – 13.45 – (Grupy starsze)
Zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi, zabawy dowolne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery.
13.45 – 14.00 –zabawy ruchowe
14.00 – 14.15 – przygotowanie do obiadu (II danie)
Porządkowanie sali, czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne.
14.15 – 14.45 – obiad (II danie)
Celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
14.45 – 17.00
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.